Advantage

ADHD medbringar många saker, men den i särklass jag hatar mest är tröttheten. Såfort jag inte är aktiverad på något givande sätt så kan jag nästan somna ståendes. Det ger ett väldigt bra intryck när man ska försöka visa sig intresserad för andra människor och deras historier. Som tur är hjälper medicinen mot det. Ritalin känns som en mirakelmedicin för mig.
 
Har tyvärr haft ett par individer som satt kaffet i halsen när jag berättat, så till er alla som får en dålig smak i munnen av ordet centralstimulantia så vill jag meddela att både koffein och nikotin också tillhör den kategorin. Det är inte bara kokain, amfetamin, efedrin och MDMA som den delar egenskaper med. 
 
Ja den piggar upp mig och höjer min prestandanivå, men till skillnad från normalskapta så går jag inte från normal till speedad, utan från zombielik till relativt normal. Och jag får den inte utan vidare heller, utan måste gå på regelbundna läkarbesök, och innan mitt recept förnyas så måste jag till mottagningen och göra blodtryck och pulskontroll. Detta sker minst var tredje månad, men för mig som inte haft den så länge är det snarare en gång per månad. 
 
Och med det sagt vill jag meddela att jag officiellt gått på sommaruppehåll från studierna, till alla våras nöje! :D
 
Fridens liljor!
 
 

Kommentera här: