Answers

Idag fick jag frågan hur det känns att ha ADHD. Det är inte direkt som att förklara hur det är att ha taskig syn, och ännu svårare blir det när alla med diagnosen har olika symptom.

Var på en kurs för några veckor sen, och där fick jag den förklaring som passade bäst in på mig. Tänk er att ni varit vakna så länge att ni passerar trötthetsstadiet, och blir istället övertrötta. Ni kan inte minnas vad ni skulle göra, blir lätt distraherade, irriterade och hjärnan känns allmänt svampig. Tänk er att konstant vara så utan medicin.

Den liknelsen täcker in rätt så många av mina symptom, och jag vet att många andra höll med.

Anyhow! Dags att plugga, till alla våras nöje!

Fridens liljor!

Kommentarer:

1 Lina:

Vet känslan då nån frågar hur det känns att ha den diagnos man har. Då jag gjort tappra försök till att förklara om min diagnos så har jag fått respons som "men va...hur kan det bli så"..man ba wake up vi lever inte på medeltiden längre :P

2 Spritt:

Ja verkligen, haha. Många förstår inte att när dom frågar sånt så känner man sig ifrågasatt.

Om dom är så intresserade finns ju wikipedia, men så intressant var det tydligen inte :P

/L

Kommentera här: